Izpušni sistem vozila ima zelo pomembno nalogo, čeprav na to ne pomislimo pogosto. Običajno se temu sistemu posvetimo le v primeru, da povzroča kakšne opazne oziroma slišne težave, sicer pa zaupamo, da deluje pravilno. A ne pozabimo, da prav izpušni sistem skrbi za to, da z avtomobilom ne onesnažujemo okolja in ne ogrožamo zdravja ljudi, ki se znajdejo v oblaku izpušnih plinov. No, škodljive izpuste vsaj zmanjšamo, saj jih ne moremo povsem odpraviti. To bo zmogel le dobro vzdrževan in čist izpušni sistem – posebno pozornost posvetimo najpomembnejšim komponentam.
Vsebina
Katalizator
Gotovo je prav katalizator tisti sestavni del izpušnega sistema, ki ga vozniki najbolje poznajo. Gre za večji element blizu konca izpušne cevi. V notranjosti se skriva kovinska mreža, prevlečena z materialom, ki spodbuja kemične reakcije v stiku z izpušnimi snovmi. Običajno gre za tanko plast platine, ki je zelo učinkovita pri tej nalogi. Katalizator pred izhodom v okolje ujame izpušne pline, jih vodi skozi mrežo in nevtralizira s pomočjo kemičnih reakcij, ki razgradijo pline v enostavnejše in manj škodljive snovi. Iz škodljivih plinov nastane voda, sproščata se še dušik in ogljikov dioksid. V primerjavi z ogljikovim monoksidom, ogljikovodiki in dušikovimi oksidi so ti stranski produkti bistveno prijaznejši do okolja. S tem opravlja katalizator zelo pomembno nalogo.
DPF filter
Dizelski motorji imajo tudi DPF filter, ki zadržuje trdne delce, ki nastajajo pri delovanju motorja. Pomembno pa je čiščenje DPF filtra, saj se ta lahko zamaši s sajami in drugimi trdnimi snovmi. Na srečo lahko čiščenje DPF filtra opravimo kar med vožnjo, in to s hitro vožnjo pri visokih obratih. Če to ne zadostuje, lahko opravimo čiščenje DPF filtra tudi ročno ali pa filter zamenjamo.
DPF filter opravlja zelo pomembno nalogo, saj zadržuje trdne delce, ki so zelo nevarni za dihala. Vozniki dizelskih vozil morajo biti torej posebej pazljivi, da izpušni sistem svojega jeklenega konjička ohranjajo v optimalni pripravljenosti.