Otroški možgani se zelo dobro razvijajo kar sami od sebe, če imajo seveda nekaj osnovnih sredstev za preživetje in razvoj. Najbolje pa bo ta proces uspeval v spodbudnem okolju, še posebej če dodamo tudi nekaj namerne usmeritve. Kako torej kar najbolje poskrbeti za razvoj otroških možganov? Osredotočimo se predvsem na razvoj splošnih miselnih spretnosti, ki koristijo pri praktično vseh vsakdanjih aktivnostih in mnogih abstraktnih nalogah.
Pri otrocih imamo to srečo, da jim lahko na zelo privlačen način predstavimo različne vaje in naloge, ki koristijo njihovim možganom. Tako je lahko tudi dokaj abstraktna mentalna aritmetika, s katero bi se sicer dolgočasili, zelo zanimiva in celo zabavna. Seveda ne gre za golo računanje, temveč v tem primeru mentalna aritmetika vključuje zanimive praktične izzive, lahko ob pomoči didaktičnih igrač in podobnih pripomočkov. S takšno pomočjo bomo otroka zelo enostavno pripravili do dela, saj se bo pravzaprav igral, hkrati pa bodo aktivnosti koristile možganom, ki bodo pri tem pridno delali. Celostni razvoj otroških možganov seveda zahteva tudi nekatere druge dražljaje, tako da se lahko posvetimo širokemu spektru različnih aktivnosti. Mentalna aritmetika je primerna predvsem za otroke, ki se že soočajo s šolskim delom, medtem ko lahko že pri zelo majhnih otrocih posrečeno uvedemo vaje za krepitev spomina ali kakšne naloge, ki spodbujajo uporabo različnih čutov.
V vsakem primeru lahko pričakujemo dobre rezultate, saj škoditi skorajda ne moremo. Vsaka spodbuda bo koristna, otrok bo tudi samostojno začel pridobivati več znanja in piliti svoje spretnosti. Pravzaprav je kar težko napovedati, kako daljnosežni bodo učinki, ki jih ponuja mentalna aritmetika ali kakšna druga tehnika spodbujanja razvoja otroških možganov. Najboljši učinek imajo za celostni razvoj otroških možganov programi, ki so sestavljeni iz različnih aktivnosti te vrste, namenjeni pa so prav takšnemu razvoju – nekateri programi so strokovno odlično podkovani, vodijo pa jih izkušeni izvajalci.